zboze

Dorzecze Odry i sąsiedztwo Odry to miejsce z którym związaliśmy naszą przyszłość i prowadzimy nasze gospodarstwa rolne. Malownicze tereny Sudetów Wschodnich, z których spływają dorzecza Odry i cudownie zielone rejony Krapkowic w dolinie Odry są terenami rolniczymi z dużymi tradycjami. W gospodarstwach już wcześniej wytwarzaliśmy produkty i przetwory do sprzedaży bezpośredniej. Natomiast projekt „Współpraca” był dla nas bodźcem, by efektywniej rozwijać sprzedaż naszych produktów przy pomocy środków, które zakupimy w wyniku realizacji współpracy.

Grupa GÓRNA ODRA powstała w celu zorganizowania wspólnej sprzedaży produktów i przetworów rolnych. Potencjalni odbiorcy to grupa osób wieku od 25-65 lat, zwykle z wykształceniem co najmniej średnim, zamieszkujący w większości w miastach i tam pracujących, lub będących już na emeryturze. Osoby te, choć nie jest to regułą, posiadają dzieci, wnuki. Zwykle są to grupy osób skupione w różnych stowarzyszeniach, kooperatywach, kołach zainteresowań itp. To co je łączy, to rozczarowanie co do jakości produktów spożywczych sprzedawanych w sieciach handlowych, gdzie pogoń za maksymalizacją zysku i obniżeniem ceny produktu doprowadził do tego, że jest to żywność „napakowana” konserwantami - co jest w sprzeczności z potrzebami w/w osób.

serOdbiorca końcowy poszukuje obecnie produktu u rolnika, szuka tradycyjnych smaków, bez zbędnych polepszaczy konserwantów i barwników. Wyjątkowość produktu, który będziemy oferować, to brak np. zagęstników i brak cukru glukozowo fruktozowego w wyrobie. Dżemy i soki będą w sposób naturalny termicznie odparowywane. Przy przerobie warzyw sięgamy do starych sprawdzonych rodzinnych przepisów. Produkty z mleka w większości produkowane będą z mleka pełnotłustego, co podnosi walory smakowe wyrobu. Pasteryzacja surowca to argument do kupowania i spożywania przetworów przez kobiety w ciąży i dzieci – zmniejszenie ryzyka problemów zdrowotnych. Produkcja twarogu odtłuszczonego to ofert dla osób na diecie. Innowacją jest również zmiana charakteru prowadzenia gospodarstwa. Od tej pory to będzie miejsce nie tylko produkcji surowców, ale również miejscem ich przerobu i sprzedaży dla klienta ostatecznego. W miejscu sprzedaży oprócz produktu, oferujemy również możliwość dowiedzenia się jak jest wytwarzany produkt, jak są utrzymane zwierzęta hodowlane, co jedzą, jak wygląda drzewo i uprawa z której pochodzą płody rolne. Dodatkowo planujemy umieszczać informacje na opakowaniach dotyczące ich wytwarzania, dla klientów których obsługiwać będziemy poza gospodarstwem i gospodarstwie.
W części odbiorca będzie zaopatrywał się w produkty wytwarzane w gospodarstwie bezpośrednio, sprzedaż odbywać będzie się również na targach, bazarach i jarmarkach. Zaopatrywać będę również kooperatywy (grupy ludzi którzy lokalnie poszukują żywności u rolnika). Lokalne sklepy i restauracje również będą chętnie zaopatrywać się w produkty z gospodarstwa.

Miejsce w którym są nasze gospodarstwa otoczone jest obiektami rekreacyjnymi, w bliskiej odległości są domy letniskowe mieszkańców większych aglomeracji, którzy spędzają tutaj weekendy i wakacje. Stosunkowo niedaleko - 50-100 km - jest wiele dużych miast Opolszczyzny, jak również aglomeracja górnośląska. Lokalnie, gdzie nie ma sklepów spożywczych, również mieszkańcy naszej gminy będą korzystać z produktów wytwarzanych w naszych gospodarstwach

jajkaSzacowana wielkość rynku, to mieszkańcy województwa opolskiego i woj. ościennych - śląskiego, dolnośląskiego, wielkopolskiego i łódzkiego oraz z powodu sąsiedztwa bezpośredniego z Czechami część regionu czesko-morawskiego. Teren na którym zamieszkujemy z roku na rok jest w coraz większym stopni wykorzystywany turystycznie, wobec czego potencjalni klienci to również osoby wypoczywające w okolicy, spędzające tu weekendy, które chętnie zaopatrują się w lokalny produkt i zaopatrują swoją „spiżarnię” na kolejny tydzień "u źródeł". W obecnych czasach potencjalni klienci to osoby świadome, które starają się wybierać produkty spożywcze zawierające znikomą ilość konserwantów, mające krótszy okres przydatności do spożycia, z mniej przetworzonego technologicznie surowca, zawierające tylko kilka podstawowych niezbędnych składników, smacznych. Osoby te chcą wspierać rodzimą lokalną produkcję i chcą znać wytwórcę żywności, którą będą spożywać. Poprzez kontakt bezpośredni mają wpływ na oferowane produkty i mogą sugerować wprowadzenie pewnych zmian dotyczących np. smaku, wielkości porcji, nowych produktów itp. Obecnie grupa odbiorców w wieku 25-40 lat, posiadająca dzieci ma coraz większą wiedzę na temat produktów spożywczych i ich oddziaływania na organizm człowieka. Świadomie wolą kupić produkty mniej przetworzone, chociaż stosunkowo droższe, licząc w perspektywie czasu, że inwestycja ta będzie procentować w przyszłości zdrowiem całej rodziny. Coraz większe zainteresowanie produktami typu „sery zagrodowe”, jaja od kury z zielonego wybiegu, świeże, nie przenawozowane warzywa i owoce przejawiają również osoby w wieku 50-65 lat z ustabilizowaną sytuacją materialną, dbające o zdrowie i ceniące walory smakowe lokalnych produktów spożywczych.

Potencjalni odbiorcy produktów to np. powstałe w ostatnim czasie kooperatywy – grupy osób wspólnie zaopatrujące się w produkty spożywcze u wybranych producentów, rolników. Sklepy z żywnością ekologiczną i bio. Bio-bazary działające już w miastach wojewódzkich i w wielu większych miastach powiatowych. Restauracje, które chcą się wyróżniać lokalnym produktem w swojej ofercie. Sezonowo od wiosny do jesieni oraz w okresie przedświątecznym większość miast, organizacji społecznych dba o to, by zorganizować jarmark z produktami lokalnymi. Przewidujemy również dużą sprzedaż produktów w okresie letnim bezpośrednio z siedziby gospodarstwa .

Produkty do wspólnej sprzedaży w ramach utworzonej grupy operacyjnej GÓRNA ODRA:

1 mleko surowe, zaw tł. 1-6 %
2 śmietana, zaw. tł. 21-45 %
3 jogurt
4 masło 85% tł.
5 twaróg świeży niedojrzewający
6 gouda ser
7 jaja kurze
8 przetwory homogenizowane z wiśni i czereśni
9 przetwory homogenizowane z truskawki i poziomki
10 przetwory homogenizowane z malin
11 przetwory homogenizowane z moreli ponad 13 % cukru
12 ogórki kiszone i korniszony
13 pszenica
14 rzepak
15 buraki
16 marchew
17 pietruszka
18 jabłka
19 gruszki
20 śliwki

 

Podczas realizacji projektu Współpraca Grupy Górna Odra planowane do nabycia są: samochód dostawczy chłodnia, przyczepa samochodowa, laptop, drukarka laserowa, ksero kolor, telefon smartfon, wilgotnościomierz, waga stacjonarna, pawilon handlowy, pawilon magazynowy z sortownią jaj, lada chłodnicza sklepowa, wirówka do mleka, komora chłodnicza o zakresie temp. +2 do +12 st C, opracowanie logotypu grupy, zakup usługi utworzenia strony internetowej, oprogramowanie Microsoft Office, program do faktur.

Grupę Górna Odra można odnaleźć również przy pomocy aplikacji mobilnej POLSKA SMAKUJE

eu logogorna odra logoefrrow logo

 

Top
Ważne: Strona używa cookies. Więcej o tej technologii oraz o polityce bezpieczeństwa przeczytasz tutaj: Czytaj więcej…